logo   Hazeleerstraat 66
9400 Okegem (Ninove)
Tel. 053/67.11.96 Gsm 0475/37.78.25
E-mail ons
 

maandag tot donderdag en zaterdag 10u-18u
zondag 13.30-18u
(uitgezonderd mei-juni-augustus-september)
vrijdag en feestdagen gesloten

 
   
   
 
  Meubelen Gies Okegem
  De slaapraad  
  De 10 geboden voor een goede nachtrust

 
 

1. Ook slapen moet u voorbereiden
Eet licht en drink niet te veel voor het slapen gaan. Vermijd vooral opwekkende produkten zoals koffie en chocolade. Zorg elke dag voor voldoende lichaamsbeweging. Ontspan u al voor u gaat slapen. Een warm bad nemen bijvoorbeeld of alvast even wegdromen kan wonderen doen.

 
 

2. Maak geen nest van uw slaapkamer
Om vocht te vermijden, moet u uw kamer elke dag ongeveer 30 minuten luchten. Leg ook lakens en dekens of dekbedden zo lang mogelijk open. Zorg voor een ideale temperatuur : 16 to 18 °C voor volwassenen en 18 to 20°C voor kinderen. Draai uw matras regelmatig om. Gebruik een matrasovertrek die vocht doorlaat. Stofzuig regelmatig uw slaapkamer.

 
 

3. Buiten met dat lawaai
Zorg ervoor dat het zo stil mogelijk is in uw slaapkamer. Om het lawaai buiten te houden, is een goede isolatie heel belangrijk. Een dubbele beglazing, dichtingen en meubelen zijn enkele oplossingen.

 
 

4. Een goed bed is goud waard!
Uit medisch onderzoek blijkt dat de meeste slechte slapers een aanzienlijke verbetering merken als ze hun oud bed (10jaar oud) vervangen door een nieuw. Tests wijzen uit dat een nieuwe matras een uur meer slaap garandeert! Met 'een goed bed' bedoelen wij vooral een matras en een bodem die u de nodige ondersteuning geeft.

 

5. Kies een bed dat bij u past
Alles hangt af van uw eigen persoon (grootte - gewicht - leeftijd) en voorkeur. Ook uw slaaphouding, het al of niet allergisch zijn, het meer of minder transpireren, enz... spelen een rol.

 
 

6. Ook het kussen is een hoofdzaak
Uw hoofdkussen moet uw nek en hals goed ondersteunen, zodat uw spieren en wervels kunnen ontspannen. Elke nacht drukt uw kussen meer samen. Vervang uw hoofdkussen daarom om de drie jaar.

 
 

7. Volg uw eigen ritme
Volg uw biologische klok. Hoewel de ene persoon meer slaap nodig heeft dan de andere, staat een ding vast : het is beter om kort en goed te slapen, dan lang en onrustig.

 

8. Zorg voor een goede bedbodem
De bedbodem is even belangrijk als de matras! Heeft u rugpijn bij het opstaan? Misschien hangt de bedbodem door en krijgt uw rug niet genoeg ondersteuning. Een slechte bedbodem is bovendien ook schadelijk voor je matras. Regelbare bedbodems bieden een extra comfort.

 
 

9. Weg met die versleten matras
Omdat een matras na 10 jaar niet meer voldoet aan de kwalitatieve en hygiënische normen, kan deze de oorzaak zijn van rugpijn en allergiëen.

 
  10. Zie het groot
Elke nacht draait u zich 40 tot 70 keer om. Hoe groter uw bed, hoe beter u slaapt. Een éénpersoonsbed moet minstens 90 cm breed zijn, een tweepersoonsbed 140, 160 of 180 cm. In de lengte moet het bed minstens 20 cm langer zijn dan uzelf. Indien dit niet kan, kies dan voor een rechthoekig hoofdkussen in plaats van een vierkantig (bv. 40x60cm ipv 60x60 cm)
      Gebruiksvoorwaarden Privacy Meubelen Gies © 2018 Designed by ICT Luc Powered by Protagonist
 
Sierkussens Tafels Matrassen Bureelstoelen Contact
Salontafels Stoelen Lattenbodems Zitzakken Openingsuren
Voetbanken Barstoelen Boxsprings Bijzet Staalkaarten
Slaapbanken Tabouretten Bedden Project Levering/Afhaling
 
Contacteer ons : 053/67.11.96